Adwords to rozbudowany system reklamowy firmy Google. Na dołączonym zrzucie ekranu można zobaczyć podstawowy rodzaj kampanii Adwords czyli linki sponsorowane.

Jest to reklama w formie tekstowej charakteryzująca się tym że występuje ponad "zwykłymi" wynikami wyszukiwania (może także występować z prawej strony lub poniżej). Jedną z największych zalet linków sponsorowanych jest to, że płacimy dopiero wtedy, gdy ktoś za jego pomocą przejdzie na Naszą stronę internetową. Koszty takiego wejścia uzależonione są od wielu czynników, jednak moża założyć że głównym kryterium jest branża w jakiej działamy, a co za tym idzie ilość konkurencji. Za pomocą narzędzi Google możemy prognozować koszt wejść.

Przykład wyników Google Adwords

Darmowy kupon dla nowych firm - jeżeli Twoja firma nie korzystała wcześniej z Adwords przysługuje Ci kupon na 250 złotych.

Płatność za ruch - płacisz jedynie za kliknięcie w reklamę czyli rzeczywisty ruch

Szybkość - zazwyczaj po maksymalnie 48 godzinach od rozpoczęcia współpracy kampania jest już aktywna.

Pełna kontrola - bardzo duże możliwości optymalizacji kampanii oraz doboru odpowiedniej grupy docelowej.

Elastyczność - możliwość zmiany budżetu oraz słów kluczowych w trakcie trwania kampanii.